Śniadanie to pierwszy posiłek, powinno być więc ono sycące i zapewniające odpowiednie składniki odżywczeŚniadanie to pierwszy posiłek, powinno być więc ono sycące i zapewniające odpowiednie składniki odżywcze. Dzięki niemu można odpowiednio zacząć dzień i zyskać energię, dzięki której uda się sprostać kolejnym zadaniom. Większość z nas zdaje sobie sprawę z tego, że wyjście z domu bez śniadania nie powinno się nawet zdarzyć. Rano zatem poświęcamy czas na przyszykowanie sobie posiłku. Powinien on być szybki i smaczny – jak to osiągnąć, a przy okazji dostarczyć sobie witamin?

Zdrowie na talerzu

Rano nie powinieneś spożywać słodyczy czy niezdrowych dodatków. Postaraj się, aby Twoje śniadanie skomponowane było ze zdrowych składników. Dzięki temu organizm zostanie pobudzony do właściwej pracy przez cały dzień, a Ty zdecydowanie poczujesz się lepiej, nawet jeśli czeka Cię wiele trudnych zadań. Regularne jedzenie zbilansowanych śniadań sprawia, że nie odczuwasz szybko głodu, Twoja koncentracja jest podwyższona, poprawia się również metabolizm.

Pomysły na szybkie śniadanie

Zdrowe śniadanie wcale nie oznacza wstawania kilku godzin wcześniej i ogromnego nakładu pracy. Niektóre najprostsze rozwiązania pozwalają na uzyskanie perfekcyjnego śniadania, które nasyci i pozwoli na zdrowy start dnia.

Kanapki

Pomysłowe i kolorowe kanapki nigdy się nie nudzą. Użyj wieloziarnistego pieczywa i zdrowych dodatków w postaci warzyw. Jakie kanapki mogą okazać się dla Ciebie wyjątkowo smaczne?

  • kanapka z jajkiem na twardo i sałatą;
  • kanapka z twarożkiem i rzodkiewką;
  • kanapka z pastą z awokado i cebulą;
  • kanapka z szynką i pomidorami.

Smoothie

Nie każdemu łatwo jest coś zjeść z samego rana. Tutaj z pomocą przychodzą smoothies, które dzięki gładkiej i płynnej konsystencji sprawiają, że łatwiej jest je spożyć. Podczas przyrządzania smoothie korzystaj z obecnych w kuchni produktów, najlepiej sezonowych owoców. Nie dodawaj cukru – słodszy smak otrzymasz m.in. poprzez dodanie dojrzałego banana. Aby taki koktajl był bardziej sycący, warto jest zblendować również płatki owsiane lub otręby.

Placuszki z banana


Coś dla miłośników naleśników i pancake’ów, które jak wiadomo nie są najzdrowszą opcją. Do zrobienia placuszków z banana nie jest konieczny cukier – słodycz zapewnia sam banan. Dojrzałego banana należy zblendować lub rozgnieść widelcem i dodać do dwóch jajek. Po połączeniu trzeba wylewać je na rozgrzaną patelnię z niewielką ilością oleju. Podawać gotowe placuszki najlepiej ze świeżymi owocami.

Dzięki tym trzem pomysłom na udane i zdrowe śniadanie z pewnością polubisz poranne przebywanie w kuchni. Nie zmarnujesz przy tym zbyt dużej ilości czasu, co w porannym pośpiechu może być bardzo cenne.

Food obraz autorstwa freepik - www.freepik.com