Śniadanie to jeden z najważniejszych posiłków w ciągu dniaŚniadanie to jeden z najważniejszych posiłków w ciągu dnia. Istnieje wiele teorii na ten temat odnoszące się do ważności posiłków, jakie zjadamy każdego dnia. Nie ma jednak co zaprzeczać, że śniadanie dostarcza nam porządnej energii do “rozruchu”. Nie można jednak zapominać również o tym, aby w ciągu dnia zjeść coś równie pożywnego. Jak mówi wielu trenerów personalnych – aby schudnąć, należy jeść. Nie zapominajmy jednak o tym, że musimy patrzeć na to co jemy, aby móc odżywiać się zdrowo oraz wartościowo. Zacznijmy więc od samego śniadania.

Zdrowy początek dnia

Po pierwsze musimy rozpocząć od zdrowego i pożywnego śniadania, które można przygotować sobie dzień wcześniej (jeżeli ktoś nie ma za dużo czasu od samego rana) lub można na ciepło przygotować je każdego poranka. Zdrowe śniadanie to konieczność, a jego forma w dużej mierze zależy tylko i wyłącznie od nas. Jeżeli jesteśmy na etapie odchudzania, to koniecznie musimy dopasować nasze zapotrzebowanie kaloryczne do reszty dnia. Jeżeli tylko dbamy o zdrowe posiłki, to nie musimy przykuwać większej uwagi do kalorii, aczkolwiek na naszych talerzach od samego rana nie mogą zagościć fast foody lub inne kaloryczne potrawy, jak np. słodkie batoniki. Co warto wziąć w pierwszej kolejności pod uwagę? Warzywa oraz owoce będące składnikami najróżniejszych witamin oraz minerałów. Tak, to w pierwszej kolejności warzywa są najmniej kaloryczne, dlatego można zjadać ich niezliczoną ilość – nie tylko w porze śniadaniowej, ale również w późniejszym czasie. Nie zapominajmy, że w słodkich owocach jest bardzo dużo cukru, dlatego należy uważać z ich ilością nie tylko na śniadanie, ale również później.

Dobre składniki

Warzywa można przyrządzić sobie na śniadanie w formie sałatki lub też na kanapce z wartościowym masłem. Wybierajmy pieczywo pełnoziarniste lepiej wpływające na nasz układ pokarmowo – jelitowy. Maksymalnie trzy kromki chleba na śniadanie obłożone warzywami dadzą nam się na dobry początek. Można również przyrządzić sobie ulubione musli z granolą (które również można przyrządzić samodzielnie w domach)  razem z jogurtem naturalnym. Do tak przygotowanego śniadania można z powodzeniem wkroić jakiś owoc naturalny lub wcześniej rozmrożony. Może to być również jakiś mus – przy czym musimy mieć pewność, że jest on wykonany bez sztucznych barwników i konserwantów. Bardzo dobre są również jajka, aczkolwiek jeżeli mamy taką możliwość, to zrezygnujmy z żółtka. Jajecznica to źródło białka. Dodatkowo można do niej wkroić szczypiorek nadając jej wyjątkowego smaku lub też cebulę, aby podkreślić jej wyjątkowość.

Food obraz autorstwa freepik - www.freepik.com